Dock så fick jag mig en funderare när jag öppnade paketet och såg detta:
Jämfört mot vanliga tubhjul så var givetvis fälgkanten mycket grundare för att däcken ska få mer kontakt med fälgen.
Här ser nig vad paketet innehöll. Hjul såklart och sen tre par däck; ett par grövre mönstrade, ett par semislicks (alá michelin) och sedan ett par allround. De senare ser likadana ut i mönstret som Tufos nabbade Cross däck. Dessa däck är de lättaste på 450gram styck (+-10g) och det är också dessa däck jag tror mest på. Jag fick även dubbelhäftande tejp för bana och cyclocross för att däcken ska stanna kvar på fälgen. Sedan medföljde även två par flaskor med tätningsvättska.
Stiliga nav som gav ifrån sig ett välkänt ljud
Ja det var väl det jag hörde, naven kommer från DT
Hjulen utan snabbkopplingar väger 1380gram totalt
Detta är de däcken som är mest grovmönstrade.
Nu ska jag visa er hur hjulen ser ut på min MTB, som förresten är till salu (<-klicka för mer info).
Såhär ser Treken ut med standardhjulen; Bontrager X Lite med Continental Mountain King 2,2
Och såhär ser det ut när Reynoldshjulen och Tufo däcken tar plats på cykeln. Klart maffigare och mycket häftigt.
Som ni ser så saknar hjulen bromsskivor och kassett så det blev ingen premiär med hjulen på förrän jag har fått tag i ett par skivor.
Nästa uppdatering kommer när jag har försökt mig på att limma... oj förlåt, när jag har försökt mig på att tejpa fast däcken. När jag fått mina bromsskivor så kommer det så snabbt som möjligt upp en åkrapport.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar